woensdag 8 september 2010

Hiep hiep hoera


Dit méér dan mierzoetsappige dingetje had ik laatst op een wiskundepapiertje gekrabbeld, en ik vond het wel leuk om even te posten. Ik tekende er wat bloemetjes bij, plakte er wat plaatjes bij van zure katten met konijnenhaarbanden (doet het altijd goed) en flamingo's (die overigens afkomstig zijn van heel erg cool behangpapier dat ik uit een Frans tijdschrift knipte) en het zag er weer puik uit. (Sorry, ik ben vanavond een beetje hysterisch dus ik ga me qua taalgebruik niet inhouden.) Kortom, hier komt een lijstje met dingen die mijn dag in bloei zetten:

1. Pannenkoekendag. Echt wel geniaal is dat! Er bestaat gewoon een nationale pannenkoekendag! Nou ja, hij is dan wel verzonnen door Tefal, dus puur om geld binnen te halen, maar toch! Zet 26 maart in je agenda en http://www.pannenkoekdag.nl/ in je favorietenlijst!














Jummm...

2. Complimentjes... Nou ja dat had ik dus een beetje in de zemelige "jij zet mijn dag in bloei, mijn lieve bloempje!"fase opgeschreven, maar er zit wel wat in. Iedereen vindt het leuk om complimentjes te krijgen, en zeker van volslagen vreemden (ik wel tenminste). Dus kijk voortaan niet alleen kwijlend naar die geweldige blauwe stipjesjas die je voorbij ziet komen op straat, maar zeg er ook wat aardigs van!


















Achgossie. Nou dit vond ik wel een vrolijk (gepikt) plaatje. Die koekjes zijn heel eetlustopwekkend trouwens, als je ze van dichtbij bekijkt.

3. Soapy is echt de Geniaalheid der Geniaalheden zelve. Kijk zelf maar even.
Nou, het is dus: een kat van zeep die haar krijgt als je hem uit de verpakking haalt. (En dat werkt echt! Want ik heb dus een Soapy!) Ik zei het al, Genialiteit ten top. Oh ja, en er schijnt ook nog een plastic muis in zijn zachte zeepbuikje te zitten als je je handen ermee wast, maar dat vind ik zonde. Ik post binnenkort wel een foto van mijn Soapy, dan kunnen jullie allemaal zijn vacht zien.

4. Lombardije. Vind je dat geen spannend woord? Er is een lied van Annie M.G. Schmidt, dat gaat zo: "De koningin van Lombardije, die ging uit rijen, die ging uit rijen..." en een jongen uit mijn klas die zichzelf heel cool vindt zong dat een keer op een onbewaakt moment. Sindsdien heb ik een obsessie met Lombardije. Maar ik kwam er net achter dat dat ook echt bestaat, in Zuid-Italië.
Zo, deze funky krab vond ik wel even op z'n plaats.

5. Toeters. Pep! Toet! Nou, dat is toch leuk.

6. Babypinda's. Foto volgt nog, net als bij Soapy, maar mijn broertje kwam laatst woest op me afgestormd terwijl hij riep: "Ik heb iets wat jij heel graag wilt zien!" Hij zei dat terwijl hij aan zijn gulp frummelde, dus ik keek hem tamelijk bevreemd aan. Maar toen zei hij gelukkig dat hij alleen maar zijn riem strakker aan het doen was. Het ding dat ik heel graag wilde zien zat in zijn hand en bestond uit een Buitengewoon Kleine en Dientengevolge (ik zei toch dat ik me niet in ging houden) ook Zeer Lieve Babypinda. Dat vond ik inderdaad nogal leuk om te zien.

7. Chuck! Dat is onze hond. Kijk dan! Deze puppyfoto's vond ik laatst terug. Dit dier is van gewoon van mij!
Doei!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten